Veckan som gått 25-31 oktober

I veckan har jag jobbat med utkast till hembygdsföreningens blogg.  Får se om det blir något. Styrelsen fåt ta ställning. Jag hämtade nytt bredband eftersom det gamla var trasig. Som tur hade jag fått låna ett under tiden mitt nya skulle skulle bli klart.

Flera arbetskamrater var lediga (höstlov). Ovanligt stressigt på jobbet med trilskande system och överraskningar. Spikat utkast till reservrutiner.

På måndag var jag och fick ansiktsmassage. Skönt. 

Jag hade kaffevecka vilket jag upptäckte först efter en dag. Men snälla arbetskamrater hade startat diskmaskinen eller plockat ur den. Det innebar även att jag skaffade fikabröd till torsdag förmiddag.  Köpte goda färska matbröd, pålägg och ost. Nästan allt gick åt.

På onsdag var jag med arbetskamrater på Uppsala stadsteater och såg Hantverkarna en sanslöst rolig och skruvad historia. Tack vare vårt teaterombud I kommer jag iväg på teater.

Åt kantarellsoppa på Hijazz före teatern

Tog ledigt fredag och åkte med 19.15-tåget från Stockholm.Träffade C på Stockholm och åt en räksmörgås, gott. C åt Halstrad gravlax med liten potatisgratäng. Det såg också gott ut. Tåget var nästan fullbokat men i tid till Karlstad. S hämtade och vi åkte till Nobellkorset och handlade korvbrickor till S o E. Parkerade vid skylten P ”15 minuter ”För kurder!”.

På fredag var jag ledig. Handlade tidigt och sedan åkte vi till Gårdsbutiken och hämtade 10 kilo älgkött som jag beställt. I lådan fanns stekar och färs. Köttet var vaccat men jag frös in det mesta.

Idag vaknade jag sent. Sovmorgon utan väckarklockan, skönt. Vädret höstgrått med inslag av gula blad. Hjortarna syns inte till i vår närhet. Solen sticker fram glimtvis.

Hämtade veckans alla mail till mina e-postlådor hemma. Det var en hel del inkl. alla spam.

Öppnade Facebook och kommenterade andras inlägg. La till egna små kommentarer.

Sedan kompletterade jag mina bloggar och la till denna veckans menytips. E målat i ateljén, som nu är välstädad. Han målar på baksidan av en annan! för att alla större skivor är slut.

Snart skall vi åka och tända ljus på kyrkogården. Köpt en ny lykta eftersom den andra fallit i bitar.

Förbereder kvällens meny bl.a med älgstek. S kommer hit och äter med oss

/MS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback