Blå skymning II






Lätta fjun mot din kind, snödis i fjärran  solen väver blå skymningsslöjor  och den spröda klockan ringer  när snön dämpar mina steg    Under mörknande himlen, snötyngda grenar  ljuskäglor spelar över nejden   och den tysta skogen doftar  när snön dämpar mina steg    ©Maria Silvia

Lätta fjun mot din kind, snödis i fjärran
solen väver blå skymningsslöjor
och den spröda klockan ringer
när snön dämpar mina steg

Under mörknande himlen, snötyngda grenar
ljuskäglor spelar över nejden
och den tysta skogen doftar
när snön dämpar mina steg
©Maria Silvia


Kommentarer
Postat av: Karin

Superhärlig text Maria. Hoppas det nya året bjuder oss bägge på ny inspration.



Karin D

2010-01-28 @ 15:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback