Dagbok vecka 44

Måndag

Vaknade halv sex som vanligt. Tåget till Stockholm var ersatt med ett loktåg. (X2000 var trasigt igen). Men SJ hade lånat ett tågsätt med några liggvagnar och en riktig restaurangvagn.

Jag som normalt brukar slumra på tåget fram till Katrineholm fortsatte med Åsa Larssons bok och hann knapp svälja kaffe och smörgåsen jag köpt. Nästan utläst när vi kom fram till Stockholm. Försenade. Tog tåget 9.30 mot Gävle i stället för Uppsalapendeln som redan avgått. Idag börjar vår stegräkningstävling och det är otroligt många steg man går bara från och till skrivaren.

Läste och svarade på mail. Planerade studiebesök i Strömsund där fakturorna skannas innan de skickas på fil till oss.

Den här veckan var flera arbetskamrater lediga. På kvällen följde A o I med mig till Vattholma för att flytta mina saker in till den nya lägenheten. Deras bil rymde otroligt mycket och A o I packade verkligen effektivt.. Vi flyttade in kassar, kartonger och säckar i den lilla ettan. Det blev lite trångt men te och smörgås smakade bra efter flytten. Snart blir det inflyttningsfest.


Tisdag

Jobbade med support, problemlösning och systemdokumentation. Kort avbrott för lunch i fikarummet.

B köpte Gudinnans ö av mig.

Åkte till Vattholma där jag gick till återvinningen med tidningar och packade ner några saker jag glömde igår. Stannade över.


Onsdag

Träffade T på morgonen. Jag har lägenheten i V kvar till den 15 nov.

Hela dagen som vanligt på jobbet. Jag stannade på Blå och åt pizza på hemvägen. Blå och en liten Ica ligger ca 3 minuter från min nya lägenhet och på morgonen stannar bussen nästan utanför. Packade ner lite kläder som skulle med hem till Värmland.


Torsdag

Hela dagen med problemlösning, uppföljning och planering av studiebesöket. Ny version av J strulade på min dator. Åt lunch med Å som jobbade idag. Efter lunch styrelsemöte med facket. Diskuterade utbildningsdag den 10 november.

Eftersom fredag är halvdag tar jag flexledigt.

Fick ingen sittplats på kvart över fem tåget utan det fick bli kvart över sju i stället. Mellanlandar på Stockholm och träffar C, som köper en bok.

Tåget hem är överfullt och många sitter på golvet men jag har fått en plats. Köper mat i kiosken. Spännande möte med stolsgranne som skulle till släktingar i Kristinehamn.

E hämtar på stationen där jag anländer först kring 22.20..

Läser mail. A har mailat om CD-släppet av Värmländsk Julglädje i Kristinehamn den 3 november. Min Julvisa med S (tonsättning) o J (sång) finns med i slutversionen. Kul.

Den 14 december har Värmländska FörfattarSällskapet fått bord på Bergvik så det gäller att planera in det datumet.


Fredag

E skjutsar till stan. Först går jag till banken för att kolla upp våra fonder. I på banken råder mig att ligga kvar om jag inte behöver pengarna just nu. Ja. jag följer hennes råd.

Äter en pizza på lunchstället mitt emot banken.

Köper dricka och nötter för eftermiddagens signering. Mellan kl 15.00-17.00 signerar jag Gudinnans ö hos Kleynes.  Det kommer en och annan, som tittar på den antikvariska delen av böckerna.

Jag sitter bredvid delar av Stindbergs brevväxling (11 band) men det är mysigt i den fallande skymningen med utsikt över Klarälven. Ett par "gamla" arbetskamrater kommer in och köper min bok. S fotograferar. HK kommer kl fyra och byter av B som jobbat sen tolv.

A-S kommer inte så vi packar ihop. S skall skjutsa mig hem men vi bestämmer att ta med färdigmat från restaurangen på Våxnäs. I Icabutiken dyker A-S upp och hon var sen från jobbet. Nu köper hon min bok så jag signerar där i Icabutiken.

S skjutsar hem och vi äter lövbiff. S sparar ned kort från boksläpp och signering på min dator.


Lördag

Upp tidigt. Vi åker till Bergvik och handlar. Sedan bär det iväg till vår frisör Eva. Idag är det äntligen både toning och röda slingor. E blir klippt när jag sitter i toningen. Vi åker hem med varorna och lastar in i kyl och frys.

På eftermiddagen far vi till kyrkogården och tänder ljus. E har smyckat med kransar och ljung tidigare. S kommer också dit och vi dricker kaffe i sockenstugan. Jag tar lotter på bröd och vinner en mjuk pepparkaka.

Hemma läser jag mail som jag besvarar. Sedan uppdaterar jag mina bloggar och skickar uppdateringar på hemsidan till S, som han skall göra.

Jag lagar kvällens middag. Det blir vitlöksbröd, gulaschgryta med creme fraiche och pepparkakor med grönmögelost.

Upptäcker att vi plötsligt har CNN, Disney Channel, TV3 och en hel del andra program på vår TV och förstår inte hur detta gått till. Nåväl det är bara att njuta så länge det varar av såväl tecknad film som en James Bondfilm vi inte sett tidigare.


Söndag

Sovmorgon efter intensiva dagar. Läser mail och rensar skräppost. Hela dagen ägnas åt matlagning och tvätt. Hembygdsgårdens räkenskaper (som jag ligger efter med) tar också tid. Promenerar för att få några steg extra till tävlingen. Planerar inför bokmässan den 7-8 oktober. På fredag skall jag signera hos LibraArticFörlag och på lördag har jag en egen punkt vid Vilarstenen. Dessemellan skall jag stå i VFS monter och ett pass hos VK. Kan inte vara med på CD-släppet i den 3 november.

Lagar köttbullar som blir platta biffar innan de åker i stekpannan. V ringer om "tjejträff" 30 november. På tv handlar allt om det kommande valet i USA. Obama eller McCain det är frågan. Med deras konstiga valsystem verkar det osäkert med utgången.

//Maria Silvia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback