Dagbok v 43

Måndag

Tåget till Uppsala 6.38 som vanligt. Försenat till Stockholm igen! Föreningsmöten med VK och GH på kvällen missar jag men eftersom jag har semester resten av veckan får det bli så.. Hela dagen är fullt upp på jobbet.  Svarar på mail och betar av på min "att göra"-lista. Den fylls på hela tiden. Övernattar i lägenheten inne i Uppsala dit jag börjat flytta. Skönt att komma närmare jobbet och nu kan jag gå på teater utan att behöva snegla på tågtider.


Tisdag

En sväng till jobbet innan jag går på kursen Lagar och avtal inom arbetsrätt. Det är en tvådagarskurs och jättenyttig. Har hänt en del sedan jag läste sist.

Hämtar korten från Bordeaux och faller för en digitalkamera av mindre modell till extrapris 999 kronor (bara idag). Hade varit bra att ha i Bordeaux men korten från min gamla analoga Olympus blev ganska ok.

Går förbi jobbet för att kolla mail. Sedan ansluter jag till några andra arbetskamrater. BW har ordnat buss till Operan, där vi skall lyssna på Askungen av Rossini.

Det är säkert 25 år sedan jag var på Operan i Stockholm. Huset och inredningen är magnefik med guld och mörka paneler. Det är fullsatt och publiken blandad. Vi har fått mycket bra platser och jag sitter ytterst på rad 7. Tyvärr kan jag inte riktigt fokusera på textningen så jag ger upp och njuter av musik, sång och livfullt utspel. Till pausen hade jag beställt räksmörgås och ett glas vitt vin eftersom jag inte hann äta något före. Inget kul att sitta med knorrande mage. Delade bord med ett trevligt sällskap i Gustav den III café. Åter tillbaka för att njuta av andra akten.

Efter föreställningen packade vi in oss i bussen som stod parkerad utanför. På hemvägen äter vi baguette som väntade i bussen. Karin Igelbäck åkte med till Uppsala där hon bor.

Nu var det verkligen skönt att bo inne i Uppsala dit vi kom tio i tolv. Tog taxi "hem".


Onsdag

En sväng förbi jobbet innan dagens lektioner, dag två av Lagar och avtal. Köpte jiffykuvert på Clas Olson. Åkte hem till Värmland för att förbereda torsdagens boksläpp.

E hämtar vid stationen. A ringer och säger att trycket inte hann få iväg boken idag men lovat att köra personligt från Örebro till A. Paniken närmar sig. Plockar ihop material till boksläppet i Grava Henbygdsgård.


Torsdag

Åker tidigt för att handla dricka, nötter, baklava mm till kvällen. A ringer och säger att hon fått boken levererad hem till sig på förmiddagen. B kör böckerna till hembygdsgården där vi möter upp.

Hem igen för att byta om och packa förfriskningarna.

Kl. sju startar vi. Jag börjar med mitt boksläpp Gudinnans ö - myt och verklighet. A har gjort ett fantastiskt jobb med omslag och inlaga. Hembygdsgården är fylld. Efter mitt framträdande berättar Gösta Karlsson från sin novell Bikungar (några Gravaprofiler). Kaffe och trevligt småprat med vänner och grannar.

Ganska trött i säng


Fredag

E skjutsar mig till stan. Lämnar min bok till Värmlandslitteratur och säljer några böcker till bibliotek och Kleynes. Gör upp med HK att signera boken den 31 oktober. Lunchar med M och B Duvanhuset. Kul att träffa kompisar. Handlar lite och tar bussen hem (en av de få avgångar som fortfarande går.)


Lördag

Vi åker tidigt till Bergvik och handlar. E skjutsar till Centralen där G väntar. Vi skall på medlemsmöte med VFS i Kristinhamn.

Möte och workshop fram till halvfyra. Sen har vi litteraturcafé i Ölme Diversehandel. En gammal handel som även inrymmer café. Är inte hemma förrän ganska sent.


Söndag

Sovmorgon! Skönt att pusta ut efter intensiva dagar. Lagar mat, tvättar och läser.

Börjar läsa Åsa Larssons senaste men bestämmer mig för att ta med den till Uppsala.

Jag lägger mig tidigt eftersom jag måste upp halv sex igen.
//MS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback