Dagbok 20 - 26 augusti 2006

Dagbok 20 -26 aug. 2006. 

Söndag 20 aug.

Förbereder Gravadagen den 27 aug. Kontaktar medverkande till bokbordet. Lämnar info till FCV för hemsidan där. Provar min blogg på Skrivarsidan. Möter L A som kommer med böcker till bokbordet. Träffar mina barndomskamrater i stan hos A. I vår uppväxtby blandas nybyggda hus med de gamla släktgårdarna och unga barnfamiljer flyttar in. Bara 10 kilometer från stan.

 

Måndag 21 aug.

Ledig måndag.

 Träffar G, B o A-S. Diskuterar bokmässan och våra presentationer. Fem minuter var får vi på oss att läsa våra texter. Vi har fått tidigt lördag den 23.

Planerar boksläpp den 4:e sept. men har ännu inte fått bekräftat med förlaget när boken är tryckt och kan levereras.

 Tisdag 22 aug.

Vaknar klockan 05.00.

Träffar före detta arbetskamrater på tåget. De skall till Komek i Malmö. Vi fikar innan de stiger av i Katrineholm för att byta tåg. Jag reser vidare. From denna vecka går tåget direkt till Uppsala utan byte i Stockholm. Från Karpaterna till Lidingö. I Stockholm stiger B på. Hon skall till Falun på ett uppdrag. Flyttade till Sverige när hon var 30 år. Kvinna med rötter såväl i Rumänien som i Transsylvanien.

 Onsdag 23 aug.

Åter till Claes Ohlson. Det har inte kommit hem någon bindningsmaskin. Lovar kontakta centrallagret imorgon. När jag kommer till stationen är 18:19-tåget inställt. En timme till nästa tåg. Har kvar tid på mitt konto på Internetcaféet. Passar bra att fördriva tiden. Testar nya bärbara datorn när jag kommer hem. Svårt utan pekdon och riktigt tangentbord.

 24 – 25 aug.

Jobbar som vanligt. Upptåget går from 21 aug. mellan Gävle och Upplands Väsby. Bra för alla pendlare.

 Lördag 26 aug.

Förbereder Gravadagen. Binder in noter till ”Nu smyckas jorden åter”. Hämtar loppislåda till Gravadagen hos V.

©Maria Silvia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback