Hur man fastnar i McDonald’s drivein och Spindel i håret.

Lördag lite gråmulen efter en stormig natt. Åker med A-S o G till litteraturseminarium. Femton medlemmar har dykt upp till dagens övningar. Efter macka och kaffe delar vi upp oss i två grupper. I min grupp är vi blandade lyriker och prosaister. M har nyss skrivit färdigt en roman som verkar lovande. L har också skrivit en roman i dagboksform. Jag har inga nya texter utan läser skåpmat medan de andra har blandat nya och äldre texter. Tiden springer iväg när textläsandet blandas med kommentarer på våra texter. Avbrott för lunch med sallad blir det halvett. Efter lunch fortsätter vi med texter och lite analys. A-S, G och jag åker hem halvtre.

När A-S kör in på ett avtag för att släppa av G visar det sig inte helt lätt att köra ut igen. Vi hamnar i driveinkön på McDonald’s och en högtalarröst upprepar ”Det går bra att beställa”.

Efter en stund har framförvarande bilar fått sina hamburgare och A-S kör ut på vägen igen. Väl framme på V släpps jag av.

E hämtar mig och vi far till S för att veckohandla. Sällan vi handlar i S men jag skall hämta mina utgivarex. I postkassan kittlar det plötsligt till på högra örat och jag vispar runt med handen. Ned dimper en spindel som verkar ha firat sig ned från taket ovanför kassan. Jag ryser och mina medkunder runt omkring börjar titta sig omkring och tycker att det kliar på dem också. Ja jag vet, spindlar i Sverige är normalt inte farliga men har man spindelfobi så har man.

© Maria Silvia, 2006-11-11

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha ha! Undrar hur ni lyckades trassla in er i McDonaldskön... Spindlar är otäcka. Själv tror jag att det är en traumatisk barndom med en extremt insektsrädd mor vars hoppande och fäktande lagt största grunden till min egen fobi...

Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:48:10
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:23:05
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback