Dagbok 7 - 11 november 2006

Tisdag 7 november

Upp tidigt och reste till Uppsala. Möten och arbete hela dagen.  K ringer om möte på fredag i Karlstad. Ber om ledigt torsdag o fredag.

Handlade lite mat i stan eftersom närbutiken i V är stängd. Halkigt på asfaltvägarna men något bättre på grusvägen.

 Onsdag 8 november

E är med på tåget och jag har inte träffat henne på ett par veckor eftersom hon varit sjuk.

Möten och arbete hela dagen. Slutar halvtre och reser hem. Trevligt ressällskap i min kupé. Pratade dessutom med K som varit i Stockholm över dagen.

Det är möte med FCV på kvällen. Spännande diskussion om att starta ett fast forum för Poesi och Prosa. Första kontakten med kommun och R V har tagits. En ”arbetsgrupp” tar på sig jobbet med att kontakta övriga sponsorer i norr, öst, väst och syd.

 Torsdag 9 november

Ledig med sovmorgon! G ringer om den 11 när vi har seminarium i Molkom. Det har blivit strul med hur vi tar oss dit.

Det löser sig A-S lånar en bil så Gun och jag åker med henne.

 Fredag 10 november

Kylig vacker höstmorgon med frost. Gick upp tidigt för möte med K.

Äter lunch med G på en ny restaurang vid torget. S var också där. Hon intervjuade mig förra året på KT jobbar nu som producent på Värmlandsteatern. De sätter upp Elling.

Tar bussen till Gustavsberg där jag blir hämtad.

 Lördag 11 november

Möter A-S vid OK-macken. Hon lånar en kompis bil och vi kör mot fsh i M efter att ha hämtat G. Idag träffas vi i VFS för litteraturseminarium som H ordnar. Vi är femton nya och gamla medlemmar som läser och kommenterar varandras texter. Kaffe och lunch avnjuts i vännernas sällskap innan det är dags att vända åter mot K. Veckohandlar i S och hämtar mina utgivarex. på Ica.

 Under veckan

Rumsfelt avgår efter demokraternas val.

Klart med kongressvalen i USA. Demokraterna vann i båda Representanthuset och Senaten.

Peloni ny talman i kongressen. Kvinna 66 år med mycket karisma. Hon blir den tredje mäktigaste personen.

A Hedborg kommer med förslag till nytt sjukförsäkringssystem

© Maria Silvia, 2006-11-12.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback