Dagbok 6-12 augusti 2006

Söndag 6 augusti 2006.

Sista semesterdagen. Solen håller i sig. Tranorna som betat här hela veckan har gett sig av.

På kvällen läser A, G och jag korrekturet till vår dikt- och prosantologi ”Fyra sorters kakor – en bok om möten” som vi skrivit tillsammans med B. Vi gör de sista korrigeringar (för vilken gång i ordningen). G kontaktar förlaget om ändringarna. Vi tittar på förslaget till omslag och ändrar lite på det också. På kvällen är det augustimörkt och månen lyser gul.

 

Måndag 7 augusti 2006.

Klockan ringer 05.00. Stiger upp halvt medvetslös och duschar. Har packat väskan igår, som tur är. Tåget går 06.18 mot Uppsala. Måste tyvärr byta i Stockholm, eftersom dirkettåget inte startar förrän den 21 augusti. Alla rutiner är bortglömda men jag äter frukost i Gnesta i alla fall. Glömmer nästan väskan kvar på tåget i Stockholm, där jag byter till Uppsalapendeln efter en halvtimmes väntan.

Klockan 09.50 stiger jag på stationen i Uppsala. Byggarbetet för Resecentrum pågår för fullt. Än så länge under stations- och gatuplan. 2011 skall det stå klart.

På jobbet är det segt. Har glömt alla lösenord. Min fusklapp är bortstädad och någon har möblerat om i mitt rum. Tittar i kalendern och ställer in två möten. Tror jag tar ledigt på fredag. Tar Upptåget till Vattholma efter arbetsdagens slut. Hyresvärden är på semester och min lägenhet verkar övergiven. I trädgården mognar krusbär, vinbär och äpplen. Går till närbutiken och handlar mat eftersom kylskåpet grinar tomt. Sitter i kvällsskymningen med mina smörgåsar och sedan tidigt i säng.

 

Tisdag 8 augusti 2006.

Bestämmer att ta sena tåget till stan. Det är något av höst i luften och vägen till pendeltåget kantas av renfana, rölleka och mjölkört. Vid hållplatsen mognar rönnbären och i björkarna skimrar redan gula löv bland de gröna. Träffar några av mina pendlarkamrater sedan förut. De börjar också arbeta denna vecka. Bestämmer nya möten och jobbet är på G.

 

Onsdag 9 och Torsdag 10 augusti 2006.

Nu börjar jag hitta igen rutinerna. Fortfarande är det många som har semester. På torsdag slutar tidigt för att hinna med Stockholmspendeln. Byter i Stockholm till tåget mot Värmland. Räksmörgåsarna är slut så jag får nöja mig med kalkon. Hemma igen 19.40. Kompletteringshandlar lite. Slötittar på nyheter om kriget i Libanon och EM i Göteborg.

 

Fredag 10 augusti 2006.

Sovmorgon. Tvättar och öppnar post. S (vår kantor) har skickat en CD med tonsättning av mina två dikter. Jag vill inte ändra en enda ton. Hon föreslår att vi skickar till något musikförlag och lovar skicka utskrivna noter. Grannen har avverkat skog på andra sidan fältet och lagt upp i vältor. Inga tranor idag heller.

 

Lördag 11 augusti 2006.

Handlar som vanligt tidigt. Idag är det lite halvklart men behagligare temperatur. Det törs man inte säga högt, när vi haft den mest fantastiska sommaren på länge. Om man inte är jordbrukare förstås.

FN har äntligen antagit en resolution för kriget i mellanöstern. 15 000 FN-soldater skall stationeras i Libanon och Israel skall dra sig tillbaka. Men Israel trappar redan, fyra timmar efter det att resolutionen antagits, upp och utökar sin invasion av södra Libanon.

S kommer och tar bilder för omslag till CD-skivan till S och mig.

© Maria Silvia

Kommentarer
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:47:41
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:10:28
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:25:21
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback