Claes Ohlson -en butik för män?

2006-08-25.

De flesta män avskyr att shoppa eller ”gå i affärer” men får något förklarat i blicken när Claes Ohlson kommer på tal. Varje dag möter jag killar med en kasse från Claes Ohlsson och på lunchen eller efter jobbet hör det till måsten att besöka nämnda affär.

Häromdagen besökte jag för första gången en Claes Ohlsonaffär. Ja, affär i vanlig mening kan man väl inte säga. Liknar mest en lagerbutik. Där fanns förutom verktyg och maskiner också väskor, kontorsmateriel, porslin, kontorsmaskiner mm mm användbara prylar. Jag inser nu att affären mycket väl kan besökas av såväl unga som gamla och både kvinnor och män. Ändå lever myten kvar, att detta är en affär för män.

Jag glömde nämna att jag sökte en bindningsmaskin för mina texter. Bokhandel och varuhus förde ingen sådan maskin. Räddningen blev när jag sökte i Google och fick upp minst tjugo rader med Claes Ohlson. Visst förde dom bindmaskiner men tyvärr var de slut i lagret för tillfället.

©Maria Silvia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback