Slumpmässigt larm på Arlanda

En dag i september skulle jag ta inrikesflyget från Arlanda till
Umeå. Med nagelsax och spray nedpackade i den inlämnade resväskan
kände jag mig helt lugn inför säkerhetskontrollen.
När jag lagt ryggsäck,handväska och jacka på rullbandet flöt de snällt iväg
utan ett enda pip.
Så skulle jag själv gå genom säkerhetsbågen. Genast larmar lampa
och larmsignalen ljuder. Förvirrad och oförstående ser jag på
polisen som säger åt mig att vända mig om och jag blir föremål för
handpåläggning. För att utesluta misstänkta föremål på min kropp?
”Bara en slumpmässig testlarm” säger hon när jag frågar vad detta
handlade om.
//MS


Kommentarer
Postat av: Harald

Det hände mig också fast på Skavsta och då var det en tjej som la tassana på mig vartefter sambon frågade: "Och, var det trevligt." Nu funderar man, var det trevligt eller blev jag trakaserad, eller kanske både och!?

2009-09-17 @ 12:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback