Draculas dotter

Smyger utmed de mörka husväggarna. En ringlande kö utanför en upplyst trappuppgång.

Jag är hungrig och följer med strömmen in i en överfylld festlokal.

På capen hänger intorkade bloddroppar och min kind är sargad av ett blodrött ärr. Det är minnet från mötet med mitt senaste offer. Sedan dess har jag inte fått smaka riktigt blod.

Det förpliktigar att vara dotter till Dracula. Släkten fryser ut mig. Jag vanärar familjehistorien.


Inte lönt att försöka ge sig på någon i lokalen eller på innergården. Alla utrymmen är upplysta och jag skulle inte en chans att komma undan.

Blodet från en lättstekt filé smakar inte gott men jag kan inte svälta ihjäl.

©Maria Silvia

Fantasy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback