En gång köpte jag en bil ute på havet.

En ny bil. Nu skulle det bli av. Det skulle vara en fyrhjulsdriven jeep och färg, ja grön kanske. Sagt och gjort. Jag hade visserligen en liten jeep men de nya lockade mer. Och miljötänkandet stoppade jag ner i en vrå. Det var innan isbergen började smälta. 
En lördag for jag in till bilhandlaren som sålde årets modell. Snabbt ville jag få till stånd ett byte. Jag hade kollat priset och hade en ungefärlig uppfattning om vad min egen bil var värd i byte. Skulle väl inte ta så lång tid tänkte jag. Även om den inte fanns i lager i min stad så fanns den säkert hos importören inte långt borta.
Försäljaren var idel öron och tyckte att det skulle nog gå bra med inbytespris och allt. Färgen var inte heller något problem.
"När kan jag hämta den" frågade jag.
"Hämta" sa försäljaren frågande?
"Ja" har ni ingen i lager.
"Nej din bil står just nu ombord på ett lastfartyg på väg från Japan!
Det dröjde flera veckor innan bilen kom i hamn i Sverige.
//MS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback