16-21 november

Intensiv vecka med planerade och oplanerade arbetsuppgifter. Hosta och snuva däckade mig hela onsdagen, men the med honung, alvedon och en kopp kycklingsoppa kurerade mig. Torsdag heldag med systemuppdateringar och systemrättningar med efterföljande dokumentation (ingen lyrisk text precis). Fredag något lugnare och jag kunde ta 17.15-tåget hem The och macka i bistron med trevligt sällskap och intressanta samtal.

Lördag morgon med sol och nattens regn blänker asfalten och himlen i aprikos. Handlar tidigt under lysdioder och caféet är halvtomt. På platsen bredvid McDonald’s står en bil men nästa söndag är det VFS tur att arrangera bokbord där. Dagspriset på saffran är nu 30 kronor och 1 lussekatt kostar 10 konor.

Promenaden till gårdsbutiken doftar multna löv och dammen är fylld till brädden med veckans regn. Butiken tar emot beställning på färskrimmad julskinka, det tål att tänka på.

I morgon höstfest med hembygdsföreningen.

Fått lov att publicera en dikt av M A  på min hemsida

//MS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback