Dagbok vecka 47

Söndag

Klar solig och lite kylig söndag. På eftermiddagen åkte E o S och jag på höstfest i G H.

Vi fick Jansson och kaffe med rulltårta. L K från Arvika spelade och sjöng. Träffade bekanta.

På kvällen såg vi Luftslottet (en Wallanderfilm).


Lördag

Hillary Clinton verkar bli utrikesminister i Obamas ministär och centralbankchefen Gates föreslås bli finansminister. Starka kort. Marknaden här hemma krisar. Julrean startar tidigt eftersom handeln backar.

Handlade tidigt. Köpte skor till H och lämnade hos henne. Det får bli för tidig julklapp.


Fredag

Jobbade hela dagen med systemdokumentation och förberedde tester. Planerade förändringar inför årsskiftet. Måste komma ihåg tack till M o M för studiebesöket. Leverantörsbearbetning kräver också en insats.

Hann med tidiga tåget hem. Trevligt sällskap i bistron. M bjöd på torkad mango. Kanongott! Tipsade tågvärden att förstärka sortimentet i Bistron. Olika kulturer hann vi också med att jämföra. Blev lovad recept på julglöggspanacotta.

Min stolsgranne i kupén utbildade sig till kantor. Världen är liten då han kände flera av mina vänner.

E hämtade vid stationen.


Torsdag

Bussen till jobbet sen som vanligt den här veckan.

Jobbade med systemdokumentation mm. Det är bra med tidredovisning så man får en överblick om vad man gör av olika moment.

På kvällen gick på After work med facket. Vi gick till en pub. Åt BookMaker. Det var länge sedan men det är alltid gott. Slut på busskortet och fick betala dubbel avgift.

E. hade varit på sjukhuset och fått ögat undersökt. Troligtvis en blodpropp tror läkaren. Återbesök i december.


Onsdag

Bussen sen igen.

Jobb som vanligt.

Åkte ut med tåget till V-holma och hämtade mina sista prylar. Två väskor blev fyllda så jag tog bussen åter till U. Lämnade nyckel.

Sen tog jag taxi hem. Ett litet okänt taxibolag som var 50% dyrare än de jag åkt med tidigare .

Det bolaget kommer jag inte att anlita igen.


Tisdag

Upp tidigt och åkte med x2000 6.38. sov delar av vägen innan jag åt frukost i höjd med Katrineholm.

Vi blev stående i Södertälje efter som ett elfel gjort hela Mälardalen strömlöst. Skulle träffa mina arbetskamrater på Folkets hus för 10.00 där planeringsdagen ("Utvecklingsdagen") var inbokad. Det visade sig att de var kvar i Uppsala eftersom elfelet även omfattade sträckan mellan Stockholm och Uppsala. De hann med taxi i tid till 10.00. Fantastiskt rolig och intressant dag.

Vi åt på ett litet café på Drottninggatan innan vi tog tåget till Uppsala. Skönt att bo inne i Uppsala så det var enkelt att ta bussen från stationen.




Måndag

Semester. E skjutsade mig till stan. Lämnade in alla juldukar på tvätten. Skönt att få dem tvättade och manglade till jul.

Träffade B o M på lunch. En timme går fort. Sen gick jag till banken för att gå igenom olika konton.

På eftermiddagen gick jag till V K där vi hade kvällsmöte. Attesterade en mängd fakturor.

Gick igenom resultatet från bokmässan. Bra försäljning och medlemskap av tidningar i år.

Nästa tidning kommer till advent.

Åkte med B till H-berg där E mötte.

//MS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback