Dagbok vecka 45

Måndag

Måndag upp kl 5.30. X2000 till Stockholm 6.38 är utbytt mot ett loktåg. Gissa om det var försenat till Stockholm. Hann precis med Gävletåget 9.30 som stannar i Uppsala.

Hela dagen med att besvara mail, supporta och dokumentera.

Köpte korv vid stationen. Mycket senap och ingen ketchup säger kioskägaren med ett leende. Verkar som jag är igenkänd. På kvällen åkte jag till min lägenhet i V för att städa och packa saker jag hade kvar. Låg kvar i V.


Tisdag

Förbereder studiebesök i Strömsund, tittar på revisorernas frågor (52 punkter) och mera dokumentation och support.

Åker till nya lägenheten med prylar från V och handlar på närbutiken behändigt belägen tre minuter bort.

Läser några sidor i Åsa Larsson men lägger mig tidigt.


Onsdag

Obama vann presidentvalet i USA. En verkligt historisk händelse fyrtio år efter Martin Luther King.

Åker till Stockhom för heldag workshop/seminiarium om eBeställning. Staten vill spara ytterligare 4 mdr kronor. Hmm. På hemvägen mellanlandar jag på jobbet för att komplettera systemsäkerhetsplanen och besvara/skicka några mail.


Torsdag

Flera möten om studiebesöket, systemsäkerhetsplan och revisorernas punkter.

A skall vara ledig 4 veckor och det kommer att bli tomt utan hennes kompetens.

Är ledig fredag men fick ingen biljett till tidiga tåget. Åker 17.09 till Stockholm för att ta tåget hem kl.19.15. Äter en räkmacka på Stockholm Fisk innan tågets avgång.

E hämtar vid Centralen 22.30


Fredag

Upp tidigt. Skall vara med på Värmländska bokmässan. Det är liv och rörelse trots att många arbetar på fredagen. Hälsar på utställare och bekanta. I SHR monter får jag min julskiva Värmländsk Julglädje där jag har en text med (musik av och med Sandra Albertus och sång av Jessica Andersson).VFS-montern  är redan befolkad. Jag skall inte sitta förrän imorgon. Anita har lämnat in mina böcker redan. Strosar runt borden och lyssnar sedan på invigningen och några programpunkter. Att bli medlem i Frödingssällskapet gick inte längre att undvika.

Kl. 13.00 signerar jag min bok hos förlaget LibraArticFörlag och träffar en tremänning.

Har köpt lunchkupong så det är smidigt att sätta sig till dukat bord. Mellan 14.00 och 16.00 sitter jag i VFS-montern tillsammans med kollgor och säljer böcker.

Kl 17.00 stänger mässan och då är jag rejält trött.


Lördag

Tidigt uppe. Först handlar vi på Bergvik. E skjutsar in mig till mässan för att sedan åka hem med maten. Lyssnar på Rune Blidh och Monica Rogne vid Vilarstenen. Men sen förbereder mig sedan för mitt eget framträdande 11.30. Nervöst men det finns både mikrofon och mygga så det är lugnt. Några åhörare bänkar sig. St fotograferar.

Sen lyssnar jag på Gun Berger om Resan med Cocco Kanel.  Kort paus när jag äter lunch tillsammans med H och Sv. Faktiskt var maten godare igår.

Kl 13-15 sitter jag i montern för Värmländsk Kultur och vi värvar flera nya medlemmar och säljer bra av årets tidningar. Lyssar på Lars Andersson som intervjuas av Henrik Thorson chef för Film i Värmland. Hälsar på Lars som lovar oss (GH) ett utdrag ut boken som handlar om vår hembygd.

Kaffesugen träffar jag G o A-S och vi går till caféet och fikar innan vi dras till Sinnet där Bengt Berg och Henrik Thorson avslutar 2009 års bokmässa.

Klockan 17.00 stänger mässan och vi hämtar ut osålda böcker och pengar för sålda.

Packar ihop.

Orkar knappt hålla ögonen öppna utan lägger mig tidigt.


Söndag

Sovmorgon

Tvättar och lagar mat.

Lyssnar på Värmländsk Julglädje.

Uppdaterar bloggar och skriver om "Syskon" till nästa veckas skrivarträff.

Packar för veckan i Uppsala

//MS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback