Att flanera i vårrus

Nu har det hänt. Jag har begått mitt första vårrus. Det hände i Uppsala.

Kvällen var ljum och planen vid ån myllrade av tält, tjejer, musik och brandkår!

Det fanns tre klasser att välja på: springa, jogga och lunka.

Ingen av de tre klasserna passade egentligen mig och för att inte bli omkullsprungen
ställde jag mig ganska långt bak.

Övriga verkade taggade till max  under uppvärmning och inför start.

Så kom vi då iväg några tusen. Kvällen var vacker i solnedgång där banan slingrade sig
genom gröna valv, uppför och nedför backar och längs ån. Vätskekontrollen på halva vägen

var nödvändig.

Till slut kom jag i mål och  vårt lag delade picnickorgens innehåll

Det blev visst en medalj också

//MS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback