Dagbok 10 - 16 september 2006

Söndag 10 september

Möte i V. Satt ute i trädgården hos A hela eftermiddagen. Åkte med H. B kunde inte komma och B var borta. A avsäger sig så vi får leta nya namn. Planerade inför 16 september och bokmässan i Göteborg.

 Måndag 11 september

Ringde G om vår bok men tryckeriet är fortfarande inte klara. G åker till Polen tisdag. M o A bjöd mig på min innestående födelsedagslunch på Arena. Trevligt att träffa dem igen. Soligt och varmt väder. Var på återbesök på hörselvården. Sista inprovningen. På kvällen möte i VK. Nya numret kommer i veckan. Bjöd på försenad födelsedagstårta. J hade också fyllt år och bjöd på tårta. Lämnade min tonsatta dikt till VK och kanske kommer den att spelas i kyrkan. Ringde S om detta när jag kom hem. Hon har stimmat alla dikterna men inte fått svar än.

 Tisdag 12 september

Upp klockan fem som vanligt. Väldigt dimmigt. På centralen stöter jag på L H som jag inte sett på länge. L arbetar hemifrån oftast men reser även en hel del i tjänsten. Träffar C på tåget så vi fick en trevlig pratstund. Hon pluggar distans i Stockholm. Tåget försenat pga spårarbete och lokfel. Tåget tas ur drift i Stockholm och vi som skall vidare mot Uppsala och Falun får stiga på ett nytt. Klockan är nästan 10 när jag kommer till Uppsala.

På kvällen handlar jag i närbutiken som äntligen fått hem korvbröd.

Aktiverar mitt Wordprogram.

 Torsdag 14 och fredag 15 september

Tjänsteresa med ekonomnätverket till Visby. Flyger från Arlanda och kan åka tåget hela vägen från V till Arlanda med Upptåget. Smidigt. Skyltningen Från Arlanda C till terminal 3 är kanonbra. Stor förändring sedan min senaste inrikesflygning för några års sedan. Landar 10.45 i Visby. Klar och solig dag. Ser inga nätverkskompisar så jag tar en taxi till hotellet som är beläget precis utanför ringmuren. Alla andra har redan kommit men vi får skjuts till Svenska Spel, där vi skall göra ett studiebesök. Marie Loob ekonomichef och hennes kollegor informerar. Mycket intressant om hur det är bakom kulisserna. Lunch- och kvällspromenader där vi hinner med Botaniska trädgården med ännu blommande rosor. En liten sväng längs stranden och Fornsalen i expressfart.

Återfärden från Visby går bra. Dock är skyltningen till Arlanda C inte lika proffsig som inskyltningen så jag hamnar på perrongen för Arlanda Express.

 Lördag 16 september

Möte med Värmländska Författarsällskapet i Kyrkans Hus i Filipstad. Välbesökt. Bokhandeln i Filipstad informerar om sin verksamhet. Efter lunch besök på Ferlinmuséet och guidad vandring i Ferlins kvarter. På eftermiddagen litteratur- och musikcafé med diktläsning och musikframträdanden.

I morgon är det val.

©Maria Silvia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback