Tågförsening

Evakuera!
Uppfodrande hörs rösten i högtalern. Alla måste lämna tåget. På grund av en olycka får ni åka vidare med buss till nästa station och resa vidare med tåg därifrån. Vi trängs på stationsplanen i hundratal. Alla knuffas och busscahuffören kan inte komma ut för att öppna bagageutrymmet. Väl inne på bussen sitter jag inklämd med min stora väska (hjulförsedd) i knät bredvid en kille med en instrumentväska modell större. Vi berättar alla minnen från andra tågförseningar för varandra. Väl vid nästa station går det inga tåg därifrån utan bussen far vidare ytterligare en station och vi stiger av. Tågen från denna station har ännu inte kommit igång men pendeln går därifrån som vanligt. Nu trängs alla från bussarna plus de resenärer som vanligtvis åker med pendeln. Vi samsas med ryggsäckar, skidor, barnvagnar och stora resväskor. Trångt är det men vi byter erfarenheter med varandra om hur det är när planer spricker. Krafttigt försenad anländer jag Stockholms central och missar min anslutning mot Värmland men det är en annan historia.
Maria Silvia
060302




























































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback