Cellouid

5 mars 2006

Appraten är museiföremål. Häftig ålderstigen sak. Skulle ha kunnat vevas för hand men ägaren har byggt en liten motor som driver hjulen runt. Beäff visar rörliga bilder från början av 1900-talet. Avtäckning av staty. Firande av barnens dag med rundturer i blomsterklädda hästdragna vagnar och vackert klädda människor. Utgrävning av stadens kanal. Vyer från äldre tider. Filmerna har visats på stadens första bifograf. Davidsson spelar pianomusik från tiden då levande musik hörde till vanligheterna vid filmförevisnignar. Om filmernas historia berättas på en videoinspelning.
Hundra år mellan de olika teknikerna.
/Maria Silvia 



Kommentarer
Postat av: Kassandra

Hej där! Är du den jag tror du är? 28 april har vi i så fall uppläsning ur vår nya antologi "jag har mina skäl" på Valstabiblioteket! Titta in på min blogg vetja!

Hälsningar

Kassandra/Anita


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback